Saturday 15 September 2012

Komplot - Matu

Kawan : Bz ari ahad lak tuan..ada plan?
Saya : Ahad free...sekda plan...ko ada plan?
Kawan : Nanti sy pikir mau pg mana.. u ready saja...
Saya : Orait tuan...

Akhirnya satu kata putus telah dibuat. Kawan ajak pegi ke hulu kampung (Kampung Teh, Mukah). Katanya nak riki port. Luluh rasa hati bila tengok keadaan air di hulu yang keruh, mungkin sebab hujan lebat pada malam sebelumnya. Maka aktiviti meriki port baru dibatalkan. Dalam perjalanan pulang, kami disambut dengan hujan lebat...alamak, hujan lagi....Saya tanya kawan saya tu, pernah pegi ke Daerah Matu tak? Kawan saya kata baru sekali...apa lagi saya dan kawan terus memecut ke Daerah Matu yang jaraknya lebih kurang 110km dari Bandar Mukah yang memakan masaa lebih kurang satu jam setengah.

Setibanya di Daerah Matu, aktivi kami pun bermula....casting...casting...casting...dah beberapa port kami pergi tapi semua nya kosong....Sehinggalah kami terjumpa port yang sangat cantik...banyak sambaran yang kami dapat. Saya sendiri berjaya menaikkan hampir sepuluh ekor tetapi separuh telah di CNRkan, ambik yang perlu je, mentua suka makan...saya sendiri tak...hahaha...Gambar menceritakan segalanya...enjoy...




 Yang ni saya tak tahu nama, badannya sama macam haruan tapi bercorak bintik
Bujuk...telah selamat di CNRkan
Haruan terbesar trip kali ini...tak la besa mana pun...hehehe


Sekian...

No comments: